BALSAMMETODEN

Tänkte att jag ska börja ta hand om mitt hår nu på riktigt och se om det blir någon skillnad. Jag har ju som många kanske vet  lockigt hår...och det är inte lätt kan jag meddela, ena dagen ligger håret i perfekta lockar, och en annan står det åt alla håll och lyssnar inte ett dugg på olika stylingprodukter och liknande.
Jag har iallfall börjat ha håret utsläppt mer och mer det sista halvåret, och bara då märker jag att håret blir lenare och extremt mjukt (vissa dagar åtminstone) så nu ska jag satsa på ett varjedaglockigtochfinthår med den så kallade balsammetoden, vet inte hur mycket ni vet om detta, men det är en metod där man helt slutar med stylingprodukter, shampo, balsam osv som innehållet sulfat och silikon. Man tvättar alltså inte håret med vanligt shampo utan använder sig av ett rengörande balsam istället och ingen håspray eller likande, detta ska tydligen göra håret mindre frissigt och mer "sammansatt". Ska enligt de som har testet det funka super på lockigt hår, så det är absolut värt ett försök. Läs mer om balsammetoden här! Förövrigt en bra sida för människor med lockigt hår.
Ska köra på det nu efter jul och då blir det "före" och "efterbilder" så ska ni få höra och se hur och om det faktiskt funkar!

Önskar mig detta i julkapp då det kostar endel att införskaffa.

/L


Kommentarer


Lämna gärna en kommentar!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0